Home » טיפול סיעודי » בית חולים סיעודי

בית חולים סיעודי

בית חולים סיעודיקשישים המרותקים לכיסא גלגלים או למיטה מוגדרים כסיעודיים. במקרים רבים נובע מצבם עקב בעיות רפואיות, כגון תפקוד לקוי של הלב הכליות או כלי הדם, בעיות מטבוליות וקשיי נשימה. במקרים אלה, המצב הבריאותי והתפקודי של הקשיש מחייב טיפול רפואי והשגחה של 24 שעות בבית חולים סיעודי.

בבית החולים הסיעודי ניתן לשהות לפרקי זמן קצרים והן לתקופות ממושכות. עבור דיירים מסוימים השהות הינה לזמן בלתי מוגבל. בתי חולים סיעודיים ממוקמים בתוך מתחם של בית חולים רגיל, בית חולים שיקומי, או כיחידה נפרדת בתוך בית אבות או בית דיור מוגן.

למי מיועד בית חולים סיעודי

בית החולים הסיעודי מיועד עבור אנשים סיעודיים וסיעודיים מורכבים, אשר בנוסף להיותם זקוקים לסיוע בכל פעולות היום יום, זקוקים לטיפול רפואי מיוחד ולזמינות גבוהה של מענה רפואי במקרי חירום. בין החולים השוכנים בבית חולים סיעודי נמצאים חולים אונקולוגיים, חולים הסובלים מבעיות לב, חולים הזקוקים לעירויי דם תכופים, חולים הזקוקים לטיפול נשימתי וחולים הניזונים דרך זונדה.

טיפול סיעודי

הטיפול הרפואי הניתן בבית החולים הסיעודי זהה לטיפול הניתן בבית החולים הכללי וכולל גם יחידה לטיפול נמרץ. במקרים של חולים כרוניים, הטיפול הסיעודי הינו קבוע ואינטנסיבי ואילו במקרים של אשפוז לצורך שיקום, הטיפולים מתבצעים על פי תוכנית שיקומית ומשתנים בהתאם להתקדמות מצבו הרפואי של החולה.

בנוסף, מתקיימים במקום טיפולי פיזיותרפיה המשולבים בשיקום אורטופדי וריפוי בעיסוק. בעבור חולים הסובלים מקשיי נשימה, מתקיימים מפגשים עם קלינאית תקשורת.

מחלקות בבית חולים סיעודי

מחלקות בית החולים הסיעודי כוללות ציוד רפואי מתקדם וסביבה המתאימה להתנהלותם של אנשים סיעודיים כגון, שולחנות אוכל בגובה התואם לכיסאות הגלגלים ומקלחות מרווחות. הצוות הרפואי כולל רופאים, אחיות ועובדי סיעוד. בנוסף נמצא במקום פסיכוגריאטר המתמחה בבעיות המיוחדות לבני הגיל השלישי.

מכיוון  שחלק מהשוהים בבית החולים הסיעודי נמצאים בו לתקופה בלתי מוגבלת – במתכונת של בית אבות סיעודי, נערכת במקום פעילות פנאי, כגון חוגים והפעלות המתאימות לאנשים במצב סיעודי.

עלויות

עלות השהות בבית החולים הסיעודי תלויה בסטאטוס של החולה. בעבור חולה סיעודי, במקרים של שהות ממושכת במתכונת של בית אבות, העלות החודשית הינה בין 10,500 שקלים ל- 20,000 שקלים. כאשר מדובר בחולה סיעודי מורכב ניתן לממן שהות זו על ידי קופת החולים בתוספת השתתפות עצמית של 100 שקלים ליום. בנוסף, קיימים בתי חולים לסיעודיים מורכבים המקבלים חולים באופן פרטי בעלות של החל מ- 700 שקלים ליום.

את המידע לגבי בתי החולים הסיעודיים ניתן לקבל מהרופא המטפל, עובדת סוציאלית של בית החולים בו החולה מטופל או ממשרד הבריאות. כאשר מדובר בחולה סיעודי שאינו מורכב, כדאי לפנות לחברות יעוץ אותן ניתן למצוא באתרי האינטרנט. חברות אלה, בנוסף לייעוץ והכוונה אף מלוות את החולה ובני משפחתו עד לקליטה במוסד.

חשוב לדעת

במקרים של שהות ממושכת או קבועה, בנוסף לאיכות הטיפול וההשגחה, על החולה ובני משפחתו לקחת בחשבון נתונים נוספים. חשוב שאווירת המקום תהיה נעימה ותאפשר גיוון סביבתי, כגון חצר, מרפסת גדולה או חדר אורחים בעבור חולים המרותקים לכסא הגלגלים.

כמו כן, יש לבחון את הרכב הארוחות, פעילויות הפנאי,  זמינות הצוות המטפל ומידת היחס האישי לכל חולה. מומלץ לבחון את מדיניות המקום לגבי שעות ביקור, הנכונות להקשיב לבקשות מיוחדות של החולה ובני משפחתו ואת האפשרות להוספת מטפל או עובד זר במקרים שזה נחוץ.

לסיכום, האשפוז בבית החולים הסיעודי מספק טיפול רפואי והשגחה עבור חולים סיעודיים וסיעודיים מורכבים לפרקי זמן מוגבלים והן לשהות ממושכת.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715471

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר