Home » חברות סיעוד » השמת עובדים זרים

השמת עובדים זרים

השמת עובדים זריםחברות השמה לעובדים זרים הפכו למצרך נפוץ בימינו. כיום נושא הסיעוד באמצעות מטפל זר, הן אם בטיפול צמוד של 24  שעות והן בטיפול בהיקף שעות שבועי מצומצם יותר, הוא מקובל מאוד.

מאחר ובשנים האחרונות צמח מספרן של חברות השמה לעובדי סיעוד, קשה לנו להבחין בין חברה מקצועית לבין חברה לא מקצועית שעלולה לפעול ללא רישיון חוקי.

מהן חברות השמה

לחברת  ההשמה מספר תפקידים בהכשרת העובדים, בהתאמתם ובפיקוח עליהם. חברות ההשמה מהוות את הגוף המתווך בין המטופלים הזקוקים לשירותי הסיעוד לבין העובדים המעוניינים לעסוק בתחום. רב העובדים הזרים מגיעים ממזרח אירופה ואסיה והקשר בינם לבין חברות ההשמה בארץ נוצר דרך חברות כח אדם זרות אשר עובדות במקביל לחברות ההשמה בישראל ומספקות עובדים זרים לצורך טיפול סיעודי.

מיון

חברת ההשמה עוסקת במיון עובדים אשר מגיעים אליה מארצות זרות על פי כישוריהם המקצועיים והתאמתם לאופי הטיפול המטופלים השונים.

הכשרה

חברת ההשמה מכשירה את העובדים טרם העסקתם על ידי הדרכות כלליות או פרטניות אודות צרכים ספציפיים של מטופלים.

העסקה

המטפלים הזרים מחויבים להיות רשומים בחברת השמה בעלת רישיון לפעול התחום הסיעוד. החברה היא זו שמסכמת את תנאי העבודה של העובד וחותמת איתו על חוזה. חוזה כזה מעיד על כך שהעובד רשום בחברת השמה ורשות ההגירה במשרד הפנים מודעת להימצאות בארץ והיא זו שנותנת לו אישור העסקה.

טיפול סוציאלי

חברת ההשמה אחראית על תשלומי הביטוח הלאומי והביטוח הרפואי עבור העובד הזר. תפקידה גם לסייע בהתנהלות של העובד מול חברת הביטוח והגופים האזרחיים במקרה של מחלת העובד או מותו. במקרה בו העובד נפטר חברת ההשמה צריכה לדווח על כך לשגרירות ארצו וכן לדאוג לכל הסידורים הנדרשים במקרה כזה.

בקרת העובדים

החברה דואגת לביקורים תכופים של עובד סוציאלי בבית המטופל על מנת לפקח על עבודתו של המטפל וכן בחינת צרכיו המשתנים של המטופל. תדירות הביקורים היא אחת לשלושה חודשים בהם מגיע העבוד הסוציאלי לבית המטופל ומנהל שיחה עם המטופל והעובד.

סיוע למטופל

חברת הסיעוד מסייעת למטופל במילוי הטפסים השונים המעניקים לו זכאות למטפל סיעודי זר או השתתפות כספית מצד המדינה. בנוסף חברת הסיעוד מסייעת בהגשת בקשה ל"היתר העסקת עובד זר בתחום הסיעוד" ומאריכה את תוקף ההיתרים במידת הצורך.

הרישום לחברות ההשמה לעובדים סיעודיים הינו חינם אולם יש לשלם עבור שירותים שמספקת החברה כגון: סיוע בהעסקת עובד זר, הארכת אשרות שהייה, החלפת עובד זר סיעודי באחר, ביקורים של עובד סוציאלי וכו'.

את הרווח העיקרי חברת ההשמה מקבלת מדמי התיווך של חברות כח האדם הזרות. חברות אלה דורשות דמי תיווך גבוהים על הרישום לחברה וסכומים אלה מחולקים בין החברה הזרה לזו בארץ.

דגשים בבחירת חברת סיעוד

בשל ההיצע הרב של חברות ההשמה כדאי לבחון היטב את החברה איתה בוחרים לעבוד. חשוב להתרשם מההתנהלות של החברה, האם החברה רצינית והאם היא מתייחסת בכבוד ללקוחותיה ולעובדיה.

כדאי לעבוד עם חברה אשר עובדת עם מגוון רחב של עובדים הן מבחינת ההכשרה שלהם והן מבחינת השפה. רצוי שהעובדים ידברו בשפה שהמטופל מבין. מבחר מגוון של עובדים מגדיל א הסיכוי למצוא מטפל מתאים לצרכיו ואופיו של המטופל. התאמה טובה תגרום לשביעות רצון של המטופל ולשקט נפשי של משפחתו.

בעת בחירת חברת השמה, חשוב לשים לב כי במידה והמטופל קיבל מטפל דרך חוק הסיעוד של הביטוח הלאומי, אינכם מחויבים להמשיך ולעבוד עם אותה החברה בעת חיפוש של מטפל זר נוסף.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715471

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר