Home » טיפול סיעודי » טיפול סיעודי בילדים

טיפול סיעודי בילדים

טיפול סיעודי בילדיםקיימת נטייה לחשוב כי מצב סיעודי מאפיין את אוכלוסיית הזקנים ונגרם אך ורק כתוצאה ממחלות הקשורות לגילאים מבוגרים מאד, אך לא כך המצב. גם אנשים צעירים ובהם ילדים, יכולים להגיע למצב בו הם נזקקים לטיפול סיעודי אם בגלל תאונה, אם בעקבות מחלה או כל פגיעה חמורה אחרת.

במהלך השנים עולה בהדרגה מספר הצעירים המגיעים למצב סיעודי, בעיקר בעקבות התפתחות של מחלות שיכולות להביא גם ילדים קטנים למצב בו הם אינם מסוגלים לתפקד ולבצע פעולות בסיסיות.

טיפול סיעודי לילדים – כיצד מגדירים מצב סיעודי?

אצל ילדים, בדיוק כמו אצל מבוגרים, מצב סיעודי מוגדר לאחר מבחן תלות בו עורכים בדיקות הבוחנות את היכולות של המטופל בביצוע פעולות בסיסיות. אדם בכל גיל אשר אינו מסוגל לבצע 3 מתוך 6 הפעולות, יוגדר כמצוי במצב סיעודי וזקוק לטיפול סיעודי.

טיפול באדם המוגדר כחולה סיעודי (בין אם מדובר בילד או בקשיש) עולה לא מעט כסף. טיפול סיעודי לילדים יכול להיעשות על ידי עובד סיעודי ישראלי או מטפל סיעודי זר באופן פרטי או במימון חלקי או מלא של המוסד לביטוח לאומי, פוליסת בריאות פרטית או על ידי קופת החולים.

טיפול סיעודי בילדים – קצבת נכות מביטוח לאומי

ילדים נכים עד גיל 18, זכאים לקבל קצבת נכות מביטוח לאומי שהיקפה נקבע על פי מידת הנכות ממנה הם סובלים. הזכאות לגמלה נבדקת באופן תקופתי ומשתנה בהתאם לתלותו של הילד. הגמלה כוללת בתוכה הן גמלה לשירותים מיוחדים (לעזרה בפעולות יומיומיות כגון רחצה, אכילה, תנועה בביתו וכו')  וכן גמלה לסיוע בלימודים וטיפולים התפתחותיים.

כדי לקבל את קצבת הנכות לילד מביטוח לאומי יש להגיש טופס בקשה למוסד לביטוח לאומי ביחד עם המסמכים הבאים: תעודות רפואיות וסיכומי מחלה, אישור מהגן או מבית הספר בו לומד הילד ואישור על טיפולים התפתחותיים.

טיפול סיעודי לילדים – אודות הטיפול והמטפלים

מטפלים סיעודיים לילדים הם בעלי מקצוע שעברו הכשרה ממוקדת לטיפול בילדים חולים ובעלי מוגבלויות ותפקידם להעניק סיוע לילדים החולים ולהקל על ההורים בהתמודדות במצבו של הילד. המטפלים הסיעודיים בעלי ניסיון רב בוויסות כאבים ועם כלים כיצד להתמודד עם מצבי לחץ או תרחישים בלתי צפויים. צוות המטפלים עובר הכשרה המתאימה לטיפול בחולים עם בעיות רפואיות מגוונות.

את הטיפול הסיעודי יש להתאים באופן אישי לילד. חשוב מאד לבחור במטפל סיעודי שמנוסה בעבודה עם ילדים. במצב של מחלה קשה או נכות הילד נאלץ להתחיל את חייו מראשיתם ולכן הוא זקוק לעזרה אפילו בפעולות הבסיסיות ביותר. כחלק מהזכות לשוויון וכבוד מתן עזרה לילד החולה היא שליחות של הטיפול הסיעודי לילדים חולים.

הורים רבים לא מצליחים להתמודד עם הנטל וצריכים סיוע של אדם מיומן, לשם כך קיימים שירותי סיעוד מיוחדים לילדים שנועדו לסייע לילד ולאפשר להורים להמשיך את חייהם בצורה מכובדת, על אף הקשיים. טיפול סיעודי בילדים חולים כולל רחיצת המטופל, עזרה בהליכה לשירותים ועשיית צרכים, טיפולי פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק.

טיפול סיעודי לילדים – קביעת זכאות

טיפול סיעודי חלקי או מלא מגיע במידה ונקבע כי הילד או הקטין זכאי לקצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי, ובנוסף, הוועדה המקצועית ביחידת הסמך קבעה לפחות אחת מהנסיבות הבאות:

  1. הילד נמצא במסגרת לימודית מותנית בליווי של מטפל לצורך מתן עזרה פיזית לילד
  2. הילד זקוק לליווי או השגחה במשך רוב שעות היום מחמת נכותו, ונבצר מאותו ילד להשתתף במסגרת לימודית/טיפולית.

ישנן נסיבות רפואיות מיוחדות המצריכות טיפול יומיומי צמוד וממושך בילד בביתו.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715471

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר