Home » טיפול סיעודי » טיפול סיעודי במוסד מתאים

טיפול סיעודי במוסד מתאים

טיפול סיעודי במוסד מתאיםטיפול סיעודי ניתן כיום במגוון דרכים ותלוי בפתרון המגורים שבוחר הקשיש. בדרך כלל מקום המגורים מותאם לאורח חיי הקשיש ומידת הצורך של הקשיש בסיוע צמוד ושירותים רפואיים. מגוון הפתרונות מוצעים במאמר שלפניכם:

מטפל סיעודי בבית פרטי- אחד הפתרונות הוא המשך התגוררות הקשיש בביתו הפרטי, בסביבתו הטבעית ובאופן עצמאי בליווי של עובד סיעודי המעניק טיפול סיעודי בבית מספר שעות ביום.
לשם כך ניתנת הזכאות לגמלת סיעוד שמטרתה לעודד קשישים להישאר בסביבתם הטבעית ויחד עם זאת לקבל עזרה בפעולות היום יום.
הזכאות נקבעת ע"פ פרמטרים של הזדקקות לסיוע וכן גובה ההכנסות חודשיות ומגולמת לשעות סיוע בהם מטפל מגיע לבית הקשיש.

מטפל בדיור מוגן- דיור מוגן מעניק מחד גיסא אפשרות של מגורים עצמאיים למי שמסוגל לתפקד בכוחות עצמו ולדאוג לצרכיו, אך מאידך גיסא גם את האפשרות להתגורר במסגרת מסודרת ומותאמת מבחינת החברה והשירותים הניתנים.
הדיור המוגן עצמו לא מעניק שירותי סיעוד אולם גם כאן ניתן להגיש בקשה לגמלת סיעוד לצורך קבלת שעות סיוע שבועיות. יש להוסיף שאם המטפל הסיעודי משתכן ביחידת הדיור המוגן, בית הדיור המוגן רשאי לגבות בעבורו תשלום על כך.

דיור תומך- הדיור התומך מזכיר מאוד את הדיור המוגן ומהווה חלק מהקומפלקס. אולם הוא מוגדר מראש למי שמסוגל לנהל אורח חיים עצמאי אך זקוק לסיוע בביצוע פעולות היומיום.
הדיור התומך מספק יחידות דיור עצמאיות בצירוף עם סיוע של מטפלים מקומיים וכך מהווה את הפתרון הטוב ביותר במצבים בהם הקשיש זקוק לעזרה רבה בביצוע פעולות היום יום אך אינו נחשב סיעודי לגמרי.  גם במקרה זה ניתן להגיש בקשה לגמלת סיעוד.

מרכז יום לקשיש – מרכז יום לקשיש כשמו כן הוא, הוא מציע לקשיש טיפול, מגוון פעילויות ואף ארוחות חמות במשך היום.
המרכז מתאים לקשישים עצמאיים באופן יחסי. ניתן להמיר שעות של גמלת הסיעוד בשעות ביקור במרכז או לחילופין לממן באופן חלקי או מלא את הביקורים.

נופשון לקשישים סיעודיים– הנופשון מהווה מסגרת טיפולית סיעודית לצורכי התאוששות והבראה של קשישים לאחר אשפוז או ניתוח או כמסגרת זמנית למי שזקוק לסיוע צמוד.
השהייה בנופשון הינה זמנית ועומדת על עד 30 יום, כאשר המימון הוא עצמאי או באמצעות זכאות ממשרד העבודה והרווחה. נוסף לנופשון, קיימות עוד מסגרות החלמה לקשישים, ביניהן: דיור תומך, אגף החלמה בדיור מוגן ועוד.

בית אבות לעצמאיים- בית האבות מיועד למי שמסוגל לנהל אורח חיים עצמאי אך מעדיף אפשרות של השגה וטיפול סיעודי צמוד במקרה הצורך.
לרב המימון הוא של המשפחה או הקשיש אולם ניתן להגיש בקשה לסיוע של המחלקה לקשיש באגף שירותי הרווח בעירייה.

בית אבות סיעודי- בית האבות מעניק פתרון למי שזקוק לסיוע בביצוע מרבית פעולות היומיום וזקוק להשגחה צמודה.  במקרה כזה ניתן לקבל "קוד גריאטרי" שהוא למעשה סיוע כספי במימון בית האבות שהזכאות אליו נקבעת על פי מצבו הרפואי והכלכלי של הקשיש.
המדינה קובעת את היקף השתתפותה במימון ומשפחת הקשיש מתחייבת להשלים את הסכום. בנוסף, הבקשה תלויה במספר המקומות אותם מקציבה המדינה במוסדות המתאימים למטרה זו בדיוק. להרחבה: מדריך לחיפוש בית אבות סיעודי

בית אבות לטיפול סיעודי מורכב- בית האבות מעניק פתרון למי שזקוק לסיוע בביצוע פעולות היומיום וכן זקוק לטיפול רפואי קבוע כגון: זריקות, אינפוזיה, טיפולים כימותרפיים ועוד. השהייה בבית האבות ממומנת ברובה על ידי קופת החולים, כאשר ההשתתפות העצמית נמוכה.

בית אבות משולב- בית האבות מכיל בתוכו מספר מחלקות כאשר רמת הטיפול והסיעוד משתנה מאחת לשנייה בהתאם לסיווגה. בית אבות משולב מיועד למי שמצבו הרפואי ומידת ההזדקקות שלו לסיוע משתנים או עתידים להשתנות, אך אין המשפחה מעוניינת במעבר למוסד אחר.

מחלקות לתשושי נפש- המחלקה מיועדת לקשישים הסובלים מפגיעות מוחיות קלות וקשות. זוהי מחלקה סגורה ומידת ההשגחה בה היא גבוהה.

 

אולי יעניין אותך גם:

מהו הקשר בין המצב התפקודי של ההורים שלנו לבחירה בין דיור מוגן לבין בית אבות? וכיצד הוא משפיע על בחירה?

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715471

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר