Home » מדריך לחיפוש בית אבות סיעודי

מדריך לחיפוש בית אבות סיעודי

מדריך לחיפוש בית אבות סיעודישינויים פתאומיים במצב הבריאות של בן המשפחה שלכם, בעיות דיור, דינאמיקה משפחתית בעייתית או ערעור היציבות הפיננסית בבית, מצביעים על כך שזהו הזמן לחפש עבור יקירכם בית אבות שיתאים לו. חיפוש בית אבות אינו משימה פשוטה כלל ועל מנת לעבור אותה בשלום, חשוב לשים לב למספר קריטריונים חשובים.

במאמר זה נעסוק בחיפוש בית אבות סיעודי לבן המשפחה, נבחן מהם האירועים שעלולים להוביל לחיפוש בית אבות ונכוון אתכם אלו שאלות יש לשאול את הצוות המטפל בעת חיפוש בית אבות סיעודי.

חיפוש בית אבות סיעודי

חיפוש בית אבות ברגעי משבר, עלול להוביל להחלטות שגויות, אשר במקרה הטוב יגרמו לבן המשפחה שלכם אי נעימות, ובמקרה הפחות טוב, יגרמו לו להגיע למצב נפשי או בריאותי קשה יותר מאשר הוא היה בו טרם הכניסה לבית.

ניתן להימנע ממצבים אלו, אם תפקחו עין ותשימו לב למספר שלטי אזהרה. אלו הסימנים לכך שהגיע הזמן לחפש בית אבות סיעודי:

  • ירידה בתיאבון – תהליך הזקנה מלווה בירידה מתונה בכמות הארוחות, אך אם בן משפחתכם, בשכיחות די גדולה, מאבד עניין באכילה או שאתם מתקשים לעקוב אחר זמני הארוחות וכמות המזון אותו הוא צורך, כדאי לגשת לבית אבות סיעודי אשר יציע לבן משפחתכם בכל יום שלוש ארוחות מסודרות ומזינות.
  • קושי בניידות – אם בן המשפחה שלכם מתקשה להתרומם משכיבה לישיבה ומישיבה לעמידה, אם הוא מתקשה לעלות או לרדת במדרגות, אם הוא נוטה ליפול או נוטה להתעייף בעת הליכה ממקום למקום, זהו סימן לכך שהוא זקוק לליווי של מטפלת סיעודית, בין אם פרטי ובין אם במסגרת בית אבות סיעודי.
  • קושי בתפקוד יומיומי – אם אתם חשים כי בן המשפחה שלכם לא מצליח לסדר את מיטתו באופן עצמאי, מתקשה לבשל לעצמו, לכבס ולנקות, מתקשה להתקלח באופן עצמאי או להתלבש, כדאי לפנות לבית אבות סיעודי, שם הוא יקבל סיוע בתחומים אלו ונוספים.
  • שינויים פיננסיים – במידה ובן המשפחה שלכם מתקשה בתשלומי המשכנתא או בהוצאות השוטפות של ביתו, אולי כדאי לחפש עבורו מסגרת בה יוכל לצמצם את הוצאותיו, או אף להמיר את שווי נכסיו בערך השהות בבית האבות הסיעודי.
  • מצב בריאותי – חולי ממושך, צריכה מוגברת של תרופות וחוסר יכולת לנהל מעקב אחריהן וכן הזדקקות לשירותי סיעוד, גם הם יכולים להצביע על כך שבן המשפחה שלכם זקוק למסגרת שתשגיח עליו במשך 24 שעות ביממה, תסעד אותו ותדאג כי יקבל את כל צרכיו הרפואיים.
  • דינאמיקה משפחתית – לעיתים, הקושי הוא דווקא אצלכם. אם אתם צופים לידה קרובה ומתקשים להקפיד ולטפל בבן משפחתכם, אם אין לכם את היכולת הנפשית לסעוד את יקירכם או אם ישנן לא מעט מריבות וויכוחים נוכח סוגיית האחריות המוטלת על כל אחד ואחד מכם, כדאי לחפש בית אבות סיעודי אשר ידאג במקצועיות, כי בן המשפחה שלכם לא יוזנח וכי מידת המעורבות שלכם תהיה סבירה ומתאימה לכולם.

מה חשוב לבדוק בעת חיפוש בית אבות

לאחר שהחלטתם כי יש צורך בבית אבות סיעודי אשר יטפל ביקירכם ולאחר שהסברתם לו את המצב עד כדי שהבין כי זוהי האפשרות הטובה ביותר עבורו, הגיע הזמן להתחיל ולחפש בית אבות סיעודי. אלו השאלות אותן יש לשאול בעת חיפוש בית אבות סיעודי:

  • אנשי צוות: מי הצוות המטפל? מהן המיומנויות שלו? מהו הניסיון? מי מהווה כתובת לתלונות או בקשות?
  • הווי חברתי: אלו פעילויות מתקיימות בבית האבות? באיזו תדירות? האם קיימים חוגים וסדנאות? מה לגבי מתנדבים? האם ישנה חובת השתתפות? האם מתקיימים ביקורים מסודרים של בני המשפחה?
  • תחזוקה: האם דואגים לניקיון המקום ובאיזו תדירות? האם הקשיש מנקה את חדרו באופן עצמאי או שיש שירות חדרים? כל כמה זמן מוחלפים מצעים? מגבות?
  • תזונה: כמה ארוחות יש ביום? האם ניתן לקבל תוספות? מי מרכיב את התפריט? האם יש מקום לשינויים? האם ניתן להביא ולאחסן אוכל מהבית? מהי הכשרות המוצעת?
  • השגחה וטיפול: כמה קשישים שוהים בכל חדר? האם ישנה השגחה צמודה? לחצן מצוקה? האם מוצעים שירותי כביסה? האם יש אפשרות לליווי במקרה של יציאה מבית האבות?
  • ביטחון: האם ישנם אנשי אבטחה? סידורי ביטחון למקרה שריפה? מקלט? גיבוי לזרם חשמלי במקרה של הפסקת חשמל?
  • שירותים נוספים: האם ישנו חדר כושר? בריכה? חדר למפגש משפחות? לובי? טלפון ציבורי? פיזיותרפיסט? טיפול באומנות? עובד סוציאלי?

לפני שאתם מגיעים אל בית האבות, בחנו את עצמכם, מהי התשובה אותה הייתם רוצים לקבל לכל אחת מהשאלות הנ"ל, כך תוכלו לקבל מדד לגבי אופן ההתאמה של בית האבות הסיעודי לבן המשפחה שלכם. בעת ההגעה לבית האבות הסיעודי, חשוב לדבר בגלוי ולהציג בפני הצוות שאלות רבות ככל האפשר, כך שתוכלו לקבל רושם אמיתי לגבי המקום.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715471

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר