Home » על היתרונות של דיור מוגן בבית לבני הגיל השלישי

על היתרונות של דיור מוגן בבית לבני הגיל השלישי

על היתרונות של דיור מוגן בבית לבני הגיל השלישיאנשים בגיל השלישי כבר אינם מתפקדים כפי שתפקדו בעבר, לא מבחינה פיזית ולא מבחינה כלכלית, אך בכל זאת כ-80% מהם מעדיפים עדיין להישאר לגור בביתם ולשמור עד כמה שאפשר על חיים עצמאיים לעומת האפשרות של מעבר למגורים בבתי אבות או בדיור מוגן. מעברי מגורים ממקום למקום מלווים לא אחת בקשיים ובשינויים רגשיים בשביל כולנו (גם הצעירים שבינינו), ועל אחת כמה וכמה עבור קשישים.

קשישים רבים נעזרים בבני משפחותיהם על מנת שיוכלו להתאים את ביתם לצרכיהם החדשים ולמצבם הבריאותי והופכים את המקום לסוג של דיור מוגן בבית, העיקר להישאר בסביבה המוכרת והבטוחה שלהם עם משפחה מסביב מאשר לעבור למקום חדש לגמרי.

כיצד מתאימים את הבית לקשיש?

נכון ששמירה על עצמאות אישית של הקשיש היא דבר חשוב לחייו ולביטחונו האישי, אך דבר נוסף חשוב הוא להתאים את הבית כך שיהווה מסגרת של דיור מוגן על מנת שהקשיש יוכל להמשיך ולחיות בו ללא סכנה שמא ייפגע חלילה ושלא יהיו סיבות לתאונות ביתיות.

בעידן של היום, כאשר הקשישים מאריכים ימים והרפואה מפותחת והם מקבלים מענה לבעיותיהם הבריאותיות, חברות שונות אשר מתמחות בתחום המיגון הביתי יכולות להעניק עזרה על ידי מומחים שיגיעו לבית הקשיש, יבדקו אותו מבחינה בטיחותית וימליצו על דרכי התאמה לצרכים החדשים ולאלה שיגיעו בעתיד אם וכאשר הקשיש יגיע למצב סיעודי.

כדי שהבית יתאים למצבו החדש של הקשיש, עליו להיות תקין ושלא יהיו בו אזורים מסוכנים אשר בגללם הקשיש עלול להיפגע. ככל שאדם מזדקן כך הוא סובל מבעיות בשיווי המשקל ועלול להיתקל בחפצים, למעוד ולקבל מכות אשר גורמות אפילו לשברים באיברים מסוימים של הגוף ואלה משפיעים על הקשיש לזמן ארוך ונדרשת תקופת החלמה ארוכה ולא פשוטה.

כדי לתת מענה של דיור מוגן בבית הקשישים, צריך להיות מוכנים לשינויים מבניים בתוך הבית. לשם כך המשפחה צריכה להתגייס ולעזור בכל מה שנדרש. הכוונה כאן היא להפיכת הבית למקום מוגן ללא סכנת החלקות ונפילות, החל מהתקנה של מקלחון פתוח עם כיסא יציב במקום אמבטיות שאליהן נכנסים תוך הרמת רגליים ואחר כך יושבים בתוכן, התקנה של ידיות אחיזה גם במקלחון ובאמבטיה וגם ליד האסלה, התקנה של חצי מעקה במיטה כדי למנוע נפילות תוך כדי שינה, הרחקה של שטיחים מחליקים ופינוי של רהיטים מסוכנים מהבית.

הצעות של חברות שירותים

כיום ניתן להיעזר בכמה חברות אשר מספקות שירותים שיוכלו להקנות דיור מוגן בבית הקשישים. תמורת תשלום, אותן חברות מספקות מגוון רחב של שירותים:

  • מנהל שירות באופן אישי – נותן מענה אישי ומידי לקשיש בעת ההתקשרות לחברה, דואג לקשר אישי יומיומי עם הקשיש ועם משפחתו, מעניק לו סיוע מול הרשויות במדינה במידת הצורך ודואג לכל עבודות הבית.
  • מנהל משק בית – דואג לשירותי תחזוקה לבית, שירותי ניקיון, שירותי כביסה וגיהוץ, שליחת ארוחות לאחר הזמנה אישית והזמנה של אנשי מקצוע לליווי ולהכוונה.
  • מתן שירותים רפואיים מסוגים שונים – מנהל רפואי באופן אישי, לחצן מצוקה, שירות רופא עד הבית 24 שעות והתקנת חיישני בטיחות ברחבי הבית.
  • מתן שירותים של ניקיון הבית ושל שאר עבודות הבית.
  • דאגה לביצוע הסידורים השוטפים.
  • מתן מענה לפעילויות חברתיות שמגיעות עד הבית וגם מחוצה לו – מלווה אישי לכל הפעילויות, הרצאות, ארגון פעילויות חברתיות, מאמן בריאות וכושר, וגם טיפוח אישי.

כל השירותים הללו ניתנים מתוך מטרה להעניק לקשיש מסגרת של דיור מוגן בבית ושהוא יהיה בטוח במקומו ובסביבתו המועדפת והאהובה.

רוצים להכיר את כל האפשרויות העומדות בפניכם? המדריך השלם לדיור מוגן בבית

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715471

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר