Home » אחות פרטית בבית חולים – החזר ומימון

אחות פרטית בבית חולים – החזר ומימון

אחות פרטית בבית החוליםקופות החולים בארץ מציעות למבוטחיהן ביטוחים משלימים שבמסגרתם מוצעים שירותי אחות פרטית בבית חולים. הביטוחים המשלימים מעניקים החזרים כספיים לאנשים שמשתמשים בשירותים אלה, וכל קופת חולים קובעת הסדרי תשלום והחזרים כספיים אחרים בעד השירותים.

סכומי הכסף המוחזרים הנם גבוהים למדי, כך שהמבוטחים המשתמשים בשירותי אחות פרטית לא מוציאים כספים רבים מכיסם הפרטי.

תפקידה של אחות פרטית

אחות פרטית בבית חולים מלווה את החולה לאורך שעות ספורות או ימים (תלוי בסוג השירות), לאחר שעבר ניתוח והיא שוהה בצמוד אליו ומטפלת בו. אחות פרטית ממלאה אחר צרכי החולה ודואגת שלא יחסר לו דבר, היא מלווה אותו לשירותים, מקלחת אותו, דואגת בשבילו לאוכל, קוראת לאחיות המחלקה בעת הצורך ומתעדכנת לגבי מצבו הרפואי באופן שוטף, ולאחר מכן מדווחת לבני המשפחה.

אחות פרטית בבית חולים מתאימה לאנשים שעברו ניתוחים ושזקוקים לעזרה בשעות או בימים שלאחר מכן כדי להתאקלם למצב החדש, להתאושש ולהחלים. גם לאנשים שמאושפזים זמן רב ושבני המשפחה גרים רחוק ממקום האשפוז, מומלץ להסתייע בטיפול סיעודי שניתן על ידי אחות פרטית, שכן הוא חוסך טרחה רבה ודאגה.

נושא ההתאמה בין החולה לאחות הפרטית הוא קריטי במיוחד. אדם שמחלים מניתוח נמצא במצב רגיש מכל הבחינות, ומכיוון שעל האחות לדאוג לו ללא הפסקה, היא חייבת לגלות רגישות יתרה וסבלנות רבה. חברות סיעוד שמעניקות את שירותי האחיות דואגות להתאים את אופי האחות הפרטית לאופי החולה ואת הידע המקצועי שלה לסוג הניתוח שעבר.

מחיר השירות

אנשים ששוכרים שירותי אחות פרטית בבית חולים צריכים לקחת בחשבון שזהו אינו שירות זול. העלויות יכולות להגיע בין 70 ל- 120 שקלים לכל שעה. הביטוחים המשלימים של קופות החולים מבינים את הצורך ואת החשיבות בשירות שכזה ומממנים חלק מהעלויות. סכומי ההחזרים משתנים בין קופות החולים ובין סוגי הביטוחים המשלימים עצמם.

החזרים כספיים מקופות החולים

כאמור מעלה, קופות החולים מכירות בנחיצות ובחשיבות של סיוע שניתן על ידי אחות פרטית בבית חולים, ובמסגרת הביטוחים המשלימים כלולים החזרים כספיים לא מעטים בעבור השירות החשוב. ארבעת קופות החולים מתנות את ההחזרים הכספיים עבור השירות בעובדה שהאחות הפרטית הנה אחות מוסמכת בלבד ובעובדה שהחולה משתייך לביטוח משלים. בלעדי שני הדברים הללו, לא ניתנים החזרים כספיים בעבור אחות פרטית.

הסכומים של ההחזרים הכספיים שניתנים על ידי קופות החולים מוקצבים ומוגבלים לכל יום אשפוז בבית חולים לאחר ניתוח עד מכסת ימים מסוימת. קופות החולים מממנות בין 75% ל- 85% מהעלות של אחות פרטית ותקופות המימון יכולות לנוע בין שמונה ל-20 ימים, הכול תלוי בהחלטות שהתקבלו בתוך קופות החולים עצמן. כמובן שסכומי ההחזרים הכספיים משתנים מדי תקופה וחשוב לעקוב אחר הדברים.

  • "כללית מושלם" של שירותי בריאות כללית מעניק החזר של 85% מעלות השירות ועד מקסימום 387 שקלים עבור יום אשפוז לאחר ניתוח, אך לא מעבר ל- 10 ימים.
  • "מגן זהב" של מכבי שירותי בריאות מעניק החזר כספי של עד 500 שקלים ליום אשפוז עד שמונה ימים. ההחזרים השנתיים ניתנים עד תקרה שנתית אם אותו חולה מאושפז יותר מפעם בשנה לאחר שעבר ניתוח. כיום עומדת התקרה על 7,347 שקלים.
  • "לאומית זהב" של קופת חולים לאומית מעניק החזרים משמעותיים ומכסה את רוב עלות השירות בעבור יום אשפוז עד 10 או 20 ימים.
  • קופת חולים מאוחדת מחזירה על ידי הביטוחים המשלימים סכום מכובד מעלות השירות של אחות פרטית, וישנה הגבלה לשמונה ימי אשפוז.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715471

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר