Home » מלונית החלמה לחולים סיעודיים

מלונית החלמה לחולים סיעודיים

מלונית החלמה לחולים סיעודייםאנשים רבים כיום מוגדרים כסיעודיים, כלומר, רמת התפקוד העצמאי שלהם נמוכה והם זקוקים לטיפול אישי ולהשגחה.

מוסדות רבים זמינים כפתרון פתרון מגורים לחולים סיעודיים בדרך קבע, ורבים מהם מיועדים לבני גיל הזהב (בתי אבות) או לתקופות החלמה ממושכות (מרכזי השיקום למיניהם).

מאמר זה דן בפתרון החלמה המיועד לרוב לפרקי זמן קצרים יחסית – מלונית החלמה לחולים סיעודיים, פירוט השירותים הניתנים במלוניות, למי הן מתאימות ובמה כרוכה השהות בהן.

היתרונות של מלונית ההחלמה

מלונית החלמה עשויה ללבוש צורות שונות, אם כי העיקרון המרכזי דומה: זהו מקום אליו מגיעים אנשים הנמצאים בתקופת החלמה או שיקום לתקופה קצרה, העומדת לרוב על מספר ימים. המטרה במלונית היא לספק להם, כצעד ראשון, תנאי מחייה נוחים בימים שנוטים להיות הכל חוץ מפשוטים.

השהות בהם היא בחדרים מרווחים ופרטיים, עם כל התשתיות שנדרוש במהלך פרק זמן זה: מיטה מרווחת, מקלחת ושירותים פרטיים, טלוויזיה רב ערוצית וכן הלאה. זאת כמובן להבדיל מתנאי אשפוז במחלקות בבתי החולים שיהיו בדרך כלל בעייתיים מאד מהבחינה הזו.

טיפולים רפואיים

מלונית החלמה לחולים סיעודיים לא זונחת מטבע הדברים את המצב הבריאותי של המאושפזים בה. המטרה כאן, לצד תנאי המחיה הנוחים, היא לספק את כל השירותים הדרושים לחולים סיעודיים, שמעצם ההגדרה שלהם זקוקים לסיוע.

במלונית ההחלמה תמצאו צוות רחב של אנשי מקצוע האמונים על סיוע לאוכלוסיית השוהים, לעתים ההשגחה היא סביב השעון. השירותים כוללים גם טיפולים רפואיים מקיפים, קונבנציונליים, פליאטיביים ואלטרנטיביים.

מלונית החלמה: למי מתאים השירות?

לצד מלוניות כלליות המיועדות להחלמת חולים סיעודיים, יש אחוז לא קטן של מלונות שאוכלוסיית היעד שלהם היא הסובלים מבעיה רפואית ספציפית, או אנשים הנמצאים במצב מוגדר. כך, למשל, חלק מהמלוניות מיועדות לשיקום לאחר אירוע לב או לאחר ניתוח.

מלוניות אחרות מיועדות לשיקום מפציעות מורכבות או שמארחות אנשים שעברו טיפולים מורכבים שגם מהם צריך להתאושש. חשוב לוודא את התאמת תחומי ההתמחות של המלונית למצב הסיעודי והרפואי של השוהה בה. חלק מהמלוניות אינן מבדילות את ציבור המטופלים מבחינת גילאים, ומתמקדות בצד הרפואי.

שאלת התשלום

לכל מלונית יש חוקים משלה מבחינת אופי מתן השירות וגם התשלום, כך שנראה שקשה מאד לספק תשובה חד משמעית לשאלת עלות השהות בהן. ניתן למצוא מרכזי החלמה שגובים סכום כסף מסוים עבור השהות. ברוב המקרים, העלות עומדת על מאות שקלים ליום. אך ברוב הביטוחים המשלימים של קופות החולים ולפעמים גם במסגרת ביטוחי הבריאות הפרטיים ניתן לקבל החזר בסדר גודל משמעותי – אפילו רוב הסכום ששולם על השהות בפועל.

לצד זה פועלים כיום בישראל מספר מרכזי החלמה שהשהות בהם אינה כרוכה בתשלום עבור אוכלוסיית הזכאים שנמצאו מתאימים לכך. רואים את זה בעיקר במקרה של החלמה מאירועי ומהתקפי לב, עם מספר מרכזי החלמה אשר כדי לשהות בהם ללא תשלום נדרש לרוב לערב את קופת החולים. הבעיה היא שמספר המרכזים מצומצם, מתייחס לבעיות רפואיות ספציפיות ומרוכז באופן כמעט מוחלט באזור המרכז.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715471

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר