Home » מאכלים מהם מומלץ להימנע לאחר גיל 65

מאכלים מהם מומלץ להימנע לאחר גיל 65

מזונות מסוימים עלולים לגרום להרעלת מזון אם הם נגועים בחיידקים מסוימים. בעוד שרוב האנשים הבריאים מתאוששים מהרעלת מזון ללא טיפול, אנשים מבוגרים פגיעים במיוחד להתקף חמור של הרעלת מזון, ואפילו למצב מסכן חיים.

לאחר גיל 65, המערכת החיסונית אינה חזקה כפי שהייתה בגילאים צעירים, רמות הכולסטרול עולות בקלות, ולגוף קשה יותר להדוף חיידקים. לכן חשוב להקפיד על תזונה נכונה ובריאה.

הרעלת מזון אינה מסתכמת במטרד בלבד. התסמינים בקרב קשישים נוטים במקרים רבים להיות חמורים יותר בהשוואה לאנשים צעירים, ועלולים להוביל לסיבוכים מסוכנים כגון התייבשות. בגילאים מבוגרים, הגוף זקוק לפרק זמן ארוך יותר להתאושש מהרעלת מזון, ולכן יש לקבל טיפול רפואי מידי. אלו הם המזונות מהם יש להיזהר לאחר גיל 65.

ביצים שאינן מבושלות

יש להימנע מאכילת ביצים שאינן מבושלות, או ביצים המבושלות מעט. קשישים לאחר גיל 65, הסובלים ממערכת חיסונית מוחלשת זקוקים לתזונה מיוחדת וצריכים לאכול ביצים מבושלות ביסודיות, עד שהחלבונים שופכים להיות מוצקים.

יש להימנע גם מכל המוצרים המכילים ביצים שאינן מבושלות, כגון מיונז תוצרת בית ורטבים מסוימים. הסיבה לכך היא שהן מגבירות את הסיכון להרעלת מזון מסוג סלמונלה.

בשרים קרים

בשרים קרים רבים, כגון נקניק סלמי, או נקניקיות צ'וריסו, אינם מבושלים אלא מותססים בלבד, ולכן קיים סיכון שהם מכילים טפילים הגורמים לפלואטיס. יש לבדוק את ההוראות על האריזה על מנת להבין אם המוצר מוכן לאכילה או שהוא מצריך בישול.

אם אוכלים בחוץ במסעדה שמוכרת בשרים קרים, יש לשאול את אנשי הצוות במקום לגבי צורת הכנת הבשרים, או להימנע מאכילתם.

עושים על האש? היזהרו מבשרים או עופות שאינם מבושלים

בשרים, ובמיוחד עופות, נקניקיות והמבורגרים, שאינם מבושלים, עלולים להכיל חיידקים הגורמים להרעלת מזון כגון סלמונלה וקמפילובקטאר.

יש להקפיד לבשל בשר או עוף ביסודיות כך שלא נותר זכר לדם, ולזכור לשטוף את הידיים ואת כל כלי המטבח והסכינים לאחר הכנת בשרים או עופות נאים, על מנת למנוע את התפשטות החיידקים המזיקים.

סושי מזיק למבוגרים מעל גיל 65

סושי ומנות אחרות המכילות דגים גולמיים מותרים לאכילה גם לקשישים, כל עוד הדגים עברו תחילה תהליך הקפאה. הסיבה לכך היא שדגים מכילים לעתים תולעים טפיליות קטנות שעלולות לגרום למבוגרים למחלות.

אך תהליך ההקפאה הורג את התולעים ומאפשר אכילה בטוחה של הדגים. אם מכינים סושי בבית, יש להקפיא את הדגים הנאים לפחות ארבעה ימים טרם השימוש בהם.

נבטי שעועית

היזהרו מנבטי שעועית מבושלים, או מבושלים קלות, שכן הם מהווים מקור אפשרי להרעלת מזון, במיוחד לאנשים מעל גיל 65.

התנאים החמים והלחים הדרושים לגידול נבטים אידיאליים לצמיחת חיידקים מהירה, ולכן יש להקפיד לבשל את כל זרעי הנבטים ביסודיות עד שהם מהבילים, לפני אכילתם.

חלק מהגבינות הרכות – מומלץ להימנע מאכילת גבינה רכה המכילה עובש, כגון ברי וקממבר, או גבינות כחולות כגון רוקפור. גבינות אלו עשויות להיות מסוכנות לקשישים, היות והן מכילות פחות חומציות ויותר לחות בהשוואה לגבינות קשות, מה שהופך אותן לסביבה אידיאלית להתרחשות חיידקים הגורמים להרעלת מזון, בעיקר ליסטריה.

התרחקו מגבינות פטה – מכל הסוגים, כולל גבינות טריות או מצוננות, או גבינות פטה המכילות ירקות, שכן הן עלולות להכיל ליסטריה. גבינות פטה משומרות מזיקות בשל החימום שהן עוברות כחלק מתהליך השימור.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715471

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר