Home » טיפול סיעוד לטווח הארוך

טיפול סיעוד לטווח הארוך

טיפול סיעוד ארוך טווחתוחלת החיים בארץ עולה, ואחוז גדול יותר מקרב הציבור צפוי להפוך בשנים הקרובות לסיעודי. גם אנשים צעירים אך בעיקר קשישים שמתקשים לבצע פעולות פשטות ומטלות יומיות יוגדרו כסיעודיים ולכן – זקוקים לטיפול סיעודי. מהו המאפיין העיקרי של הטיפול הסיעודי? זהו טיפול לטווח ארוך.

רוב הקשישים שהופכים לסיעודיים, אינם מחלימים ותפקודם אינו משתפר באופן משמעותי. חשיבות הטיפול בסיעוד ארוך הטווח היא לתת מענה לצרכים ההוליסטיים של האדם הסיעודי – ברמה הפיזית, ברמה הנפשית, בבתי אבות, ולעתים – בבית.

אבחון מדויק קובע את איכות הטיפול

יש לשים לב שאדם סיעודי עשוי להיות זקוק לטיפול ולעזרה על רק פיזי או לעתים בעיקר – קוגניטיבי. ישנם סיעודיים שלא זקוקים לטיפול רפואי מיוחד וזקוקים בעיקר לסיוע בביצוע פעולות שונות (למשל, רחצה, האכלה).

סיעודיים אחרים עשויים להזדקק לא רק להשגחה סיעודית אלא גם לטיפול רפואי למשל בשל מחלה של הריאות, בשל צורך בדיאליזה וכדומה. חולים אלה, נקראים בדרך כלל אנשים סיעודיים במצב מורכב. הטיפול בהם עשוי להתקיים לאורך זמן בבית חולים בעוד שמטופל סיעודי שמצב בריאותי יחסית שפיר יכול להיות מטופל לאורך זמן גם בקהילה ולא במוסד רפואי.

הטיפול סיעודי חלקי

אם בעבר היה נהוג לשלח את הקשישים הסיעודיים מביתם, לבתי חולים סיעודיים או לבית אבות סיעודי, הרי שכיום הנטייה היא לספק מגוון פתרונות טיפול בקהילה. לטווח הארוך, השאיפה היא לאפשר ליותר אנשים סיעודיים לקבל מענה בבית, שכן הניתוק מהסביבה הקרובה והמוכרת מקשה מאוד על המטופל. במקביל, הטיפול הסיעודי בבית ובקהילה, לטווח הארוך, נחשב לחסכוני יותר מבחינה כספית, הן עבור הפרט והן עבור הכלל (הוצאה ממשלתית).

הטיפול הסיעודי בבית, לטווח הארוך, יכול להיעשות בצורות שונות ובהתאם ליכולת התפקוד של המטופל. במידה ויכולת התפקוד טובה למדי, ניתן לקבל בשיתוף המוסד לביטוח לאומי, קצבת סיעוד. מדובר בדרך כלל לא בקצבה כספית כי אם בזכאות לשעות טיפול שבועיות.

קביעת רמת הסיעוד – ככל שהמטופל הינו בעל רמת תפקוד ירודה יותר וכך בהתאם למבחן סוציו אקונומי, כך יהיה זכאי ליותר שעות סיעוד. הטיפול מבוצע על ידי מטפלים שמועסקים על ידי חברות סיעוד פרטיות שאושרו על ידי ביטוח לאומי. ניתן לקבל חלק משעות הסיעוד בצורה של זכאות למועדון יום. במועדון נמצאים במסגרת חברתית, החשובה למטופל לא פחות מדאגה לצרכיו הפיזיים.

טיפול סיעודי לטווח ארוך: עובד זר

במקרה זה, גמלת סיעוד איננה מספקת שכן המטופל זקוק להשגחה של עשרים וארבע שעות ביממה. מטפלים סיעודיים דואגים למטופל למקלחת חמה ולאוכל מבושל. המטפלים מסייעים למטופל בניידות, ברחצה, בסידור הבית וסביבת המגורים. עובדים זרים דואגים שהמטופל יקבל תרופות במידה ויש בהם צורך, מלווים את המטופל לקופת החולים, לגינה, לסידורים. בזכות הטיפול, יכולים המטופלים להמשיך בשגרת החיים תוך הרגשה של ביטחון ואיכות חיים. במקביל, נחסכת תחושת הנטל על הסביבה, על הילדים והמשפחה.

טיפול סיעודי בדיור מוגן

מחלקות סיעודיות לטיפול לטווח ארוך מצויות גם בבתי אבות שונים ובדיור מוגן. מחלקה סיעודית תהיה נפרדת מהמחלקה לעצמאים (קשישים בעלי יכולת תפקוד מלאה או כמעט מלאה). לעתים, קיימת מחלקה נוספת, המיועדת לתשושי נפש, הסובלים מנסיגה קוגניטיבית.

מחלקה סיעודית מקובלת מעניקה טיפול טוב למדי. המגורים אינם פרטיים, אולם מספר אנשי הצוות גדול ונקבע בהתאם למספר המטופלים. כמו כן, קיימת ביקורת קבועה מצד משרדי הבריאות והרווחה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715471

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר