Home » עזרי הליכה וניידות לקשישים

עזרי הליכה וניידות לקשישים

עזרי הליכה וניידות לקשישיםקשישים רבים סובלים מקשיים "טבעיים" בהתניידות שלהם, עקב היחלשות מערכות הגוף, מחלות, טיפולים רפואיים שונים וכן הלאה.

קשיים אלה עלולים להביא לכך ששגרת החיים של האדם המבוגר תיפגע או אפילו תיפסק, מעמידים עבורו סיכונים בריאותיים ואף משפיעים לרעה על התחושה האישית של הקשיש – אלו הם בדיוק התנאים בהם מתפתחים מצבים של בדידות, דיכאון, תחושת חוסר אונים וירידה בביטחון העצמי.

את ההזדקנות אנחנו לא יכולים לעצור, אבל גם בתנאים האלה יש דברים שאפשר לעשות. כיום יש מספר לא מבוטל של עזרי הליכה וניידות לקשישים ולבעלי מוגבלויות פיזיות אחרות. המאמר הנוכחי יציג עבורכם את האמצעים העיקריים, יחד עם מספר דגשים עיקריים בבחירת ומימון העזרים האלה.

מגוון רחב של פתרונות

שדה המשחק אליו נכנסנו – ואלו הן חדשות חיוביות מאד בסך הכול – הוא רחב מאד. הצורך באמצעי התניידות הביא ללא מעט פיתוחים במהלך השנים, מה גם שלכל פיתוח וכלי יש דגמים שונים. את הסקירה אנחנו מתחילים עם עזרים פשוטים יחסית, דוגמת הליכון, קביים או מקל הליכה.

עזרים אלה יתאימו לקשישים שיכולים שסובלים מקשיים אך עדיין צפויים להמשיך ולהתנייד באמצעותם. הפתרונות האלה יכולים להיות קבועים, אך מנגד גם לשמש פתרון נקודתי למצב בו נתקל הקשיש. החסרונות הם קושי להתנייד באמצעים אלה בדרכים שונות, יחד עם התניידות איטית וחוסר יכולת לנוע למרחקים גדולים.

האמצעי הבא אליו נתייחס הוא כסא הגלגלים, על דגמיו השונים. כסא גלגלים יתאים לקשישים שלא יכולים לעמוד על רגליהם בצורה ראויה או אפילו להפעיל את הרגליים. אפשר למצוא כסאות חשמליים מתקדמים, ולצד זה כיסאות שקשיש שכן יכול להזיז את ידיו יוכל להניע. כסאות גלגליים מיועדים לשימוש הן בבתים והן בסביבה החיצונית, אך רק בתנאי שזו מותאמת לכסאות גלגלים (מה שלא קורה תמיד). באמצעות כסאות הגלגלים אי אפשר להגיע למהירויות גבוהות מדי, ולרוב גם לא לעשות מסלולים ארוכים מדי.

קלנועית היא כלי רכב, לרוב חשמלי, הכולל שלושה או ארבעה גלגלים, ידית וכידון. קלנועית לא תתאים לשימוש ביתי, אבל בהחלט תאפשר לקשיש התניידות בסביבה החיצונית לבית שלו – על גבי מדרכות, שבילים או אפילו כבישים (רק כשאין מדרכה ראויה בקרבת מקום). הקלנועיות של היום הן מתקדמות ומגיעות בדגמים שונים. הן מסוגלות להגיע למהירויות של 12 קילומטר בשעה – הרף העליון המותר בישראל – ובדגמים מתקדמים גם לעבור עשרות קילומטרים בין הטענה להטענה.

כך מוצאים לקשיש את הפתרון האידיאלי

הסקירה שהבאנו כאן היא ראשונית, ולא מתקרבת אפילו לבטא את המורכבות של התחום. האתגר הגדול ביותר הוא לחשוב אילו עזרים מתאימים לקשיש, פונקציה של רמת התפקוד שלו אבל גם של הצרכים הנקודתיים שלו. כמובן ששילוב בין מספר עזרים, לתרחישים שונים, הוא הגיוני ולא פעם גם מתבקש. חשבו למשל על קשיש המתנייד בביתו באמצעות הליכון, אך כשהוא יוצא מהבית נדרש להשתמש בקלנועית.

טווח המחירים של עזרי ההליכה והניידות לקשישים הוא רחב בכל קנה מידה. המוצרים הפשוטים יעלו כמה עשרות או מאות שקלים, אך לצד זה לא מעט מוצרים כאן יצריכו תשלום בן ארבע או חמש ספרות.

מכיוון שבדרך כלל אין בחירה ביחס למוצרים שמשתמשים בהם, כן חשוב לראות כיצד ניתן לצמצם את העלויות, כשפתרון אידיאלי לקשישים רבים הוא סבסוד חלקי או מלא של העזרים.

בהתאם לרמת התפקוד של הקשיש ולזכויות המגיעות לו יש לראות מה המענה שהוא יכול לקבל על ידי המוסד לביטוח לאומי, משרד הביטחון וכן הלאה. הסיוע הכספי הזה בהחלט יכול לעשות את ההבדל.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715471

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר