Home » מריחואנה רפואית להקלה על חולים סיעודיים

מריחואנה רפואית להקלה על חולים סיעודיים

מריחואנה רפואית להקלה על חולים סיעודייםמריחואנה היא סם אסור על פי חוק, שהדיון הציבורי סביב השימוש בו סוער מתמיד. רבים מעשנים מריחואנה להשגת תחושת "היי"-  תחושת רוגע והרפיה ושחרור עכבות, בעוד רבים אחרים מתנגדים לשימוש בסם בשל החשש מהתמכרות פיזית או נפשית, וכן מנהיגה ועשיית פעולות מסוכנות אחרות תחת השפעת הסם.

לצד הפולמוס סביב השימוש במריחואנה לשיפור מצב הרוח, עולה גם פופולריות השימוש במריחואנה לצרכים רפואיים. שימוש רפואי בסם, בעיקר למטרות שיכוך כאבים ועידוד התאבון, הופך להיות מקובל יותר ויותר ונכנס בשנים האחרונים לקונצנזוס הציבורי. כיום רופאים ממליצים פעמים רבות על השימוש במריחואנה רפואית, משרד הבריאות מספק אישורים לחולים ומסדיר את רשיונות גידול הקנביס- הצמח ממנו מופקת המריחואנה, ואת נקודות החלוקה ברחבי הארץ.

מי משתמש במריחואנה הרפואית?

כיום קיימים בארץ כ-1500 חולים בעלי אישור לשימוש קבוע במריחואנה כתרופה. רובם הגדול של בעלי האישורים הם חולי סרטן, שמקבלים את המריחואנה להקלת כאבים בשלבים המתקדמים של המחלה, או להקלה על בחילות וכאבים בזמן טיפולי כימותרפיה. האוכלוסיה השניה שמשתמשת במריחואנה רפואית הם חולי הכאב הכרוני, שתרופות אחרות לא סייעו להם. גם חולים במצב סיעודי הלוקים במחלות קשות זוכים לקבל אישור לשימוש בסם.

קבוצה נוספת היא נפגעי תסמונת פוסט טראומטית- כתוצאה מהלם קרב, תאונות דרכים או טראומות אחרות. במקרים אלו, השימוש בסם מסייע לחולים להירגע מהמתח הקבוע שבו הם שרויים, מסייע לשינה תקינה ולהרפיה.
מחקרים רבים עוסקים בהשפעת המריחואנה הרפואית על הפרעות נפשיות שונות כמו דיכאון, חרדה ואחרות, אך בתחום רפואת הנפש השימוש בסם מוגבל כרגע לנפגעי הלם קרב.

מי שרוצה לקבל אישור לשימוש צריך לפנות לרופא המטפל בו, והלה ישלח בקשה לקבלת אישור ממשרד הבריאות. הסם ניתן בצורת חומר לעישון או בכדורים לבליעה. לגבי האחרונים ישנו ספק לגבי מידת היעילות, בניגוד לעישון מריחואנה שנחשב ליעיל ואינטנסיבי יותר.

המריחואנה מסייעת במספר תחומים:

  • שיכוך כאבים – בעיקר כאבים ממקור עצבי.
  • הקלה בבחילות והקאות
  • עידוד תאבון – תופעת ה"מאנצ'יז" המוכרת לכל משתמש בסם היא ממש חבל הצלה עבור חולים הסובלים מבחילות ומחוסר תאבון ובשל כך משילים קילוגרמים רבים ממשקלם, עד לכדי רזון מסוכן.

בניגוד לעישון סיגריות, עישון מריחואנה ללא טבק אינו מסוכן ואינו גורם לסרטן ריאות.

הסדרת השימוש במריחואנה רפואית

כיום אחת הבעיות העיקריות של השימוש במריחואנה רפואית היא שישנם מעט מגדלים מורשים בארץ, שעושים זאת כתרומה, אך הביקוש לתרופה עולה בצורה ניכרת מדי שנה, ואיתו גם הצורך בהרחבת הגידולים תחת פיקוח מתאים. במהלך השנה האחרונה מתנהל תהליך חקיקה להסדרת חלוקת המריחואנה, כך שלא יהיה קשר ישיר בין החולים למגדלים אלא דרך תיווך של עמותה ממוסדת. ישנם גם חולים המגדלים מריחואנה לשימוש עצמי בביתם, ברשיון כמובן. המשטרה חוששת מזליגה של הסם אל מקורות עבריינים וצריכה לדאוג לאבטחת המגדלים המורשים.

ברחבי העולם, אגב, המצב לא בהכרח יותר טוב. מעט מאוד מדינות ברחבי העולם מאפשרות את השימוש במריחואנה רפואית, ביניהן חלק מהמדינות בארצות הברית- שבהן הסם ניתן לטיפול במגוון רחב בהרבה של מחלות, והולנד, שהיא גם המדינה היחידה שרשאית לייצא את הסם. רוב מדינות אירופה מתנגדות לשימוש במריחואנה רפואית, ורבים מן החולים משיגים את הסם בעצמם, ממקורות פחות בטוחים.

נראה כי בארץ ישנו קונצנזוס לגבי ההשפעות החיוביות של המריחואנה הרפואית, אך עדיין לא נמצאה הדרך להסדיר את כל הסיכונים הכלכליים והבטיחותיים של ייצור תרופה המשמשת גם כסם מבוקש.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715471

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר