Home » איך מזמינים מונית למבוגר סיעודי?

איך מזמינים מונית למבוגר סיעודי?

איך מזמינים מונית למבוגר סיעודי?ההתניידות של מבוגרים המוגדרים כסיעודיים היא הכל חוץ מפשוטה, ובמצבים שונים גם בלתי אפשרית. אלא שהם והקרובים להם ירצו בוודאי להביא למצב בו המבוגרים ישמרו פחות או יותר על שגרת החיים שלהם.

בהתחשב בעובדה שמצומצם מספר המבוגרים הסיעודיים שמחזיקים ברכב פרטי, מטבע הדברים, התחבורה הציבורית הופכת לקריטית עבורם. כדי להגדיל את הנוחות ולהקטין את המרחק שאותם אנשים נדרשים לעשות באופן עצמאי, הפתרון הטוב ביותר הוא להזמין עבורם מונית.  אבל מהן הדרישות ממוניות למבוגרים סיעודיים?

ראשית: כל הסיבות להזמין מונית

השאלה הראשונה שייתכן שרבים מכם שאלו היא מהם היתרונות של מונית ביחס לאמצעי תחבורה ציבורית אחרים, למשל אוטובוס או רכבת. התשובה הפשוטה היא שמונית מצליחה לצמצם את חוסר הנוחות של האדם המבוגר עד למינימום האפשרי.

זה ממש לא מובן מאליו הרי שתהיה תחנת אוטובוס (ובטח שלא תחנת רכבת) מתחת לביתו של האדם הסיעודי, או שהמסלול של האוטובוס יהיה בדיוק עד לנקודה שאותו אדם צריך להגיע אליה. כל אלה הופכים את היעילות של אמצעי התחבורה המסורתיים לנמוכה פי כמה.

מונית, לעומת זאת, תגיע לקחת את הקשיש בדיוק מהנקודה בה הוא נמצא, למשל ביתו או בית האבות בו הוא מתגורר. היא גם תביא אותו בדיוק למקום שהוא צריך להגיע אליו, כשחלק מהנהגים אף יסכימו להמתין לאדם המבוגר עד שיסיים את סידוריו באותו מקום.

כתוצאה מכל אלה, משימת ההתניידות של הקשישים הופכת לפשוטה הרבה יותר, ומסלולים שהם היו צריכים לוותר עליהם בתרחישים אחרים הופכים לאפשריים. התוצאה של כל אלה היא שמירה על שגרת חיים ראויה ואפילו מכובדת, תוך הקטנת הבדידות שחשים רבים מבני גיל הזהב מחמת גילם.

אחרי הכל, אם האדם המבוגר לא יכול לצאת מביתו, ובהתחשב בעובדה שפעמים רבות לא יהיה בנמצא מישהו שיהיה איתו תמיד, הוא צפוי לסבול מבדידות ועלול לשקוע בדיכאון. התניידות בכלל, או באמצעות המונית בפרט, יכולה להוציא מהתמונה תרחישים שליליים מהסוג הזה.

ההתאמה למבוגר הסיעודי

אז החלטתם להזמין מונית. הכל טוב ויפה, אלא שכעת הגיע הרגע להיכנס לעובי הקורה ולראות מה הדרישות מאותה מונית. הדרישות האלה תלויות ברמת התפקוד הספציפית של האדם המבוגר.

אם הוא מוגדר בתור סיעודי, סביר להניח שרמת התפקוד שלו אינו גבוהה, אך עדיין חשוב לראות מה היא כוללת. האם הקשיש יכול לעלות למונית בכוחות עצמו? האם הוא זקוק לאמצעי התניידות? ובמידה שכן, האם יש במונית מקום מספק לשים את אותו ציוד? התשובות לשאלות אלה אינן חד משמעיות.

כדי למנוע אי נעימות או אפילו מבוכה של האדם המבוגר, צריך ליידע את חברת המוניות או את הנהג בדיוק את מי הוא אמור לקחת ברכב, מהם הצרכים שלו ועם אילו עזרים הוא יעלה למונית, אם בכלל. על פי חוק נהגי המוניות האלה צריכים לגבות מהנוסעים תשלום זהה לזה שבמונית ה"רגילה", ולהיענות תוך עד שלושים דקות לקריאה של האדם המבוגר.

עבור מבוגרים סיעודיים המתניידים באמצעות כסא גלגלים התמונה הופכת למורכבת הרבה יותר. במקרה הזה, לא תמיד אפשר לקפל את כסא הגלגלים בצורה נוחה, ולא תמיד האדם המבוגר יכול לשבת ברכב שלא על גבי הכסא.

במקרים מהסוג הזה צריך לבחור ברכב הסעות שמותאם באופן מלא לבעלי מוגבלויות פיזיות, לדוגמא מעלונים שיאפשרו לאדם המבוגר להיכנס בפשטות לרכב. החדשות הטובות בהקשר הזה הוא שמספר המוניות המונגשות באופן מלא לבעלי מוגבלויות פיזיות נמצא בשנים האחרונות במגמת עלייה של ממש בישראל, עם כ-150 מוניות וציפיה להגיע לכאלף מוניות תוך פרק זמן קצר.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715471

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר