Home » התמודדות עם הכנסת עובד זר לבית

התמודדות עם הכנסת עובד זר לבית

התמודדות עם הכנסת עובד זרתהליך בחירת עובד זר סיעודי הוא תהליך חשוב, מאחר והעובד הזר יהפוך להיות בן בית בעל משימות חשובות ביותר. אין מקום להקל ראש בבחירת העובד הזר וגם לאחר שכבר בחרנו עובד זר הנראה לנו המתאים ביותר, יש צורך בהכנת העובד הזר לטיפול בקשיש, בהשגחה, הקפדה ופיקוח על עבודותו. על מנת שתהליך הכנסת עובד זר לבית תהיה קלה יותר, להלן מספר כלים שיכולים להגן עליהם במהלך התקופה החדשה וההסתגלות הנדרשת.

בחירת עובד זר

חברות סיעוד רבות מציעות שירות של הבאתעובדים זרים לצורך טיפול סיעודי. ניתן לפנות לאחת החברות הללו ולמצוא דרכם עובד זר היכול להתאים לצרכים הספציפיים שלכם. (גבר או אישה, האם העובד הזר צריך שיהיו לו יכולות פיזיות בכדי לנייד את המטופל הסיעודי ממקום למקום, או אולי כישורים של אח סיעודי מוסמך). עדיף להסתמך על אשר מוכרת במשרד התמ"ת ולא להתפתות לחברות לא מוכרות.

הכנת הכניסה של העובד הזר לבית

לאחר שבחרנו מטפל זר המתאים לצרכים שלנו, חשוב כי יושבי הבית ובעיקר האדם הנזקק לטיפול הסיעודי ירגישו שהם יחד בתהליך. חשוב שתיווצר כימיה מסוימת, מאחר ומדובר בטיפול צמוד המצריך התקשרות יומיומית, רציפה ואף אינטימית לעיתים. הדבר חשוב כי לעיתים ישנם קשיים בהתמודדות המשפחה עם בן משפחה סיעודי. כמו כן, חשוב שתהייה יכולת תקשורת מילולית בין הצדדים, באם לא, הדבר יכול להקשות על יכולת ההתנהלות השגרתית בבית.

יש להכין את הבית עבור הגעתו של העובד הזר- להכין חדר במיוחד עבורו, מאחר ולכל אחד מאתנו יש צרכים פרטיים, כמו כן לדאוג לו למקום בו יוכל לאחסן את חפציו וכי תהייה עבורו סביבת מגורים נעימה, שהרי, הוא עומד להיות דייר נוסף בבית לאורך זמן מה. יש להכין את המטופל לקראת בואו של העובד הזר ולהסביר לו מה הן חובותיו כלפיו ומה הן זכויותיו.

יש לערוך תיאום ציפיות בין כל הגורמים אשר עומדים לשהות בבית, בין אם מדובר במטופל הסיעודי ובצרכיו השונים ובין אם מדובר בעובד הזר ובצרכיו האישיים. חשוב להיעזר בצוות מטפל, או חברת סיעוד, על מנת שתיווצר קליטה קלה ונעימה בין כל המתגוררים בבית. בנוסף, במידה ויש למטופל צרכים רפואיים, כמו לקיחת כדורים או פיזיותרפיה, יש ליידע את העובד הזר ולהכשיר אותו בהתאם להוראות הרפואיות.

שגרת החיים החדשה

יש לקוות כי בתוך זמן קצר תהייה הסתגלות לשגרת החיים החדשה בחברתו של העובד הזר וכי הקליטה תעבור בצורה נעימה וקלה לכולם. בדרך כלל, יש לצפות ליצירת קשר חם וידידותי בין המטופל לבין העובד הזר וכי המטופל יזכה לטיפול ולסיעוד המתאים לו הוא זקוק וכי העובד הזר יתרגל למקום המגורים החדש ולסביבה החדשה.

מומלץ לזכור, כי לא רק המטופל עובר תקופה של התאקלמות, אלא גם העובד הזר אשר השאיר מאחור משפחה חמה ואוהבת עובר קשיי הסתגלות וגעגועים. בנוסף, העובד הזר לא יכול לתת מענה מלא לכל הצרכים החברתיים של המטופל, על כן חשוב למצוא מסגרת מסוימת בה יוכל המטופל לשמור על הקשרים החברתיים ולשמר חיי קהילה מלאים ככל האפשר בעזרתו של העובד הזר. בשגרת החיים החדשה, בה העובד הזר הוא המטפל העיקרי במשק הבית, יש לשים לב למספר דברים על מנת שנוכל להיות בטוחים במאת האחוזים כי כולם מרוצים.

מעבר למערכת היחסים שבין המטופל לעובד הזר, חשוב לבדוק האם אכן מטפלים בו כראוי, מבחינת המראה, הניקיון שלו ושל הבית. כשאתם באים לביקור, פתחו את המקרר ותראו שאכן יש אוכל מבושל וכי כל צרכיו של המטופל מתבצעים. עובד זר בבית הוא פתרון נהדר לאלו שזקוקים להשגחה וכן לטיפול סיעודי לקשישים, אך זה לא אומר כי אתם יכולים להזניח עכשיו את המתרחש, דאגו לעקוב ולשמור על קשר רציף ולראות כי אכן מתקיימת סימביוזה הדדית העונה על הצרכים של כולם.

http://www.nursing.org.il/%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C-%D7%A1%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%93%D7%99/%D7%94%D7%9B%D7%A0%D7%AA-%D7%94%D7%A2%D7%95%D7%91%D7%93-%D7%94%D7%A1%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%93%D7%99-%D7%9C%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C-%D7%91%D7%A7%D7%A9%D7%99%D7%A9/

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715471

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר