Home » גמלת סיעוד בכסף

גמלת סיעוד בכסף

גמלת סיעוד בכסףגמלת סיעוד הינה זכות המוענקת לקשישים סיעודיים על ידי הביטוח הלאומי. בכדי לקבל את קצבת הסיעוד, על הקשישים החולים ובעלי המוגבלויות לעבור מבחני תפקוד שמטרתם להוכיח את זכאותם לגמלת סיעוד ולקבלת סיוע סיעודי.

גמלת סיעוד בכסף –  בירוקרטיה

גמלת סיעוד של קבלת שירותי סיעוד היא די קשה להשגה, וגמלת סיעוד בכסף היא אפילו נדירה עוד יותר. נכון להיום, מי שמקבל את הכסף של גמלת סיעוד הוא לא המשפחה של הקשיש שעליה מוטלת חובת הטיפול וההשגחה על האב או האם שגידלו אותם כל השנים, אלא מי שמקבל את הכסף היא חברת הסיעוד ששולחת את המטפלת לקשיש.

כך שהמשפחה שזקוקה לפתרון מיידי ויעיל, נכנסת למערבולת של ריצות ממשרד למשרד, מילוי עשרות טפסים והמתנות ארוכות לתשובה ממשרדים שונים. בזמן זה, הקשיש יושב בביתו זקוק לעזרה דחופה שלא תמיד המשפחה מסוגלת לתת. לו המשפחה הייתה מקבלת גמלת סיעוד בכסף, כל הבירוקרטיה האכזרית הייתה נמנעת.

טיפול בקרוב משפחה סיעודי

כולנו מצפוניים ומלאי אהבה ותודה להורינו, שגידלו וחינכו אותנו כל השנים. ידועים מקרים רבים של בנות שעזבו מקומות עבודה והזניחו קריירה ילדים ובעלים כדי לטפל טיפול סיעודי בהורה שחלה.

ישנה אמירה שאומרת שאימא אחת יכולה לטפל בעשרה ילדים, אבל עשרה ילדים לא יכולים לטפל באימא אחת – זה אולי מוגזם, אבל יש באמירה זאת משהו, הורה חולה או סיעודי זה מצב קשה לכל משפחה, לא צריך להתבייש לנסות לבקש עזרה מהביטוח הלאומי ולקבל עובדת סיעודית שיכולה לעזור בטיפול.

מה גם שלא בכל המקרים מקבלים עובדים זרים שמטפלים בהורים הקשישים 24 שעות ביממה, אלא בחלק ניכר מהמקרים מקבלים מטפלת ישראלית שעובדת כמה שעות ביום. למרות זאת יש מקרים מסוימים שבהם כן ניתן לקבל גמלת סיעוד בכסף.

תיקון חוק הביטוח הלאומי

בשל הטעמים שפורטו לעיל, נערך תיקון לחוק הביטוח הלאומי, שקובע שבאופן חלקי, בכמה אזורים במדינה, יוכלו בני משפחת הקשיש לקבל את סכום גמלת הסיעוד בכסף שיגיע ישירות אליהם ולא לחברת הסיעוד של המטפל שהם לוקחים. במסגרת תוכנית ניסיונית זו, הקשיש או משפחתו מקבלים את הכסף עבור טיפול סיעודי ישירות לחשבון הבנק והכסף לא מועבר ישירות לחברת הסיעוד.

כך המשפחה יכולה לבחור מטפלים על פי טעמה במהירות וביעילות, ולחסוך סחבת ובירוקרטיה. חשוב לציין, שניתן לקבל גמלת סיעוד בכסף רק בכמה אזורים מוגבלים בארץ. כרגע התכנית הניסיונית פועלת בנתניה, אשקלון חולון, אשדוד, ירושלים, בני ברק, רמת גן, נהרייה וטבריה. נשאלת אגב השאלה לפי מה נבחרו דווקא אזורים אלה על פני אחרים?

גמלת סיעוד בכסף – ניסוי זמני או קבוע?

עוד שאלות נשארות בתחום זה פתוחות, כמו למשל מדוע עדיין ברוב חלקי הארץ נמנע הביטוח הלאומי להעביר את הכסף לחשבונו של הקשיש או למשפחתו? האם ההגבלה על העברת הכספים נובעת מחוסר אמון של הביטוח הלאומי שהכסף יגיע ליעדו? ואם כן, מדוע קצבת זקנה שמגיעה אל אותה אוכלוסיה כן נכנסת לחשבונו של הקשיש או לחשבון משפחתו ושם אין מערימים קשיים על המשפחות.

גמלת סיעוד בכסף היא כיום פריבילגיה של מספר ערים בודדות בלבד. תכנית הניסוי תסתיים בסוף שנת 2012, עד אז יש להמתין ולראות האם מדובר כאן בסנונית ראשונה לקראת החלת התכנית על כל הארץ או שזה רק ניסוי זמני שעתיד להיכשל.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715471

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר