Home » עובדים זרים » החלפת עובד זר סיעודי

החלפת עובד זר סיעודי

תחום הסיעוד בקרב בני גיל הזהב פרץ והתרחב לאור חוק הסיעוד. חוק הסיעוד למעשה מעניק את האפשרות לקבל סיוע החלפת עובד זר סיעודיבבית הקשיש. את הזכאות לסיעוד מקבלים באמצעות המוסד לביטוח לאומי במידה ועומדים בתנאים של גיל פרישה וכן במבחן תלות הבודק את מידת התלות והתפקוד של המבוגר.

המוסד לביטוח לאומי מעביר את פרטי הזכאים לחברות הסיעוד השונות המפעילות שירותי סיעוד. חברות אלה מעסיקות אנשי מקצוע מתחומי העבודה סוציאלית, אחיות וגרונטולוגים. באמצעות חוק הסיעוד ניתן לקבל סיוע בבית הקשיש, הכולל, טיפול סיעודי וטיפוח אישי, כגון רחצה, בישול, ניקיון וכדומה. לכל קשיש נקבעים מספר השעות להן הוא זכאי.

סיעוד

ישנם קשישים אשר אינם זכאים לקבלת מטפלת מטעם חוק סיעוד או אשר זקוקים להשגחה צמודה יותר. קשישים רבים מעדיפים להישאר בביתם גם לאחר שרמת תפקודם יורדת. אין הם רוצים לשהות בבית אבות, אלא בביתם החם אותו הם מכירים וקרוב למשפחתם. לרוב, בני משפחותיהם של הקשישים הינם אנשי משפחה, שעובדים במהלך היום, ולכן אין ביכולתם לטפל כך באופן צמוד על הוריהם. עבור מצבים אלו נפתח שוק חדש של חברות סיעוד פרטיות המעסיקות עובדים זרים.

עובדים זרים

בדרך כלל יותר זול להעסיק עובדים זרים וכן, נדירים הישראלים אשר יקדישו את עולמם לשהות, טיפול סיעודי ומגורים במקום שאינו ביתם. העובדים הזרים מגיעים בדרך כלל ממדינות עולם שלישי מעוטות יכולת.  בכדי לפרנס את משפחתם הם נאלצים להתגורר הרחק מהם, עבורם זו האפשרות היחידה להעניק לילדיהם את צרכיהם.

העובדים הזרים הסיעודיים מתגוררים עם הקשיש וצמודים אליו 24 שעות ביממה. העזרה הניתנת כוללת, ניקיון הבית, רחצה, בישול, השגחה, ליווי למקומות שונים בקהילה, כגון, קופות חולים וביצוע מטלות שונות לפי צורך הקשיש ומשפחתו.

החלפת עובד זר

לעיתים, עולה הצורך בהחלפת העובד הזר. זאת כתוצאה מסיבות שונות, כגון העובד הזר רוצה לעזוב מסיבותיו האישיות או הקשיש או משפחת הקשיש אינם מרוצים מעבודתו. תהליך החלפת עובד זר כרוך בהתנהלות בירוקרטית מול גופים ממשלתיים שונים המטפלים בתחום זה, וכן, התהליך כרוך בעלויות נוספות.

ראשית, יש לדווח לחברת הסיעוד המעסיקה את אותו עובד, אשר באמצעותה ניתן להסדיר את נושא הרישום במשרד הפנים. במשרד הפנים נעשה רישום של העובד הזר, שם כתוב את פרטי המשפחה אצלה הוא עובד. כל עוד העניין לא מוסדר, לא ניתן להעסיק עובד חדש.

במידה והמשפחה לא מעוניינת בהמשך העסקתו, או שהעובד הזר ברח, המשפחה מחויבת לדווח על כך למשרד הפנים. במידה והעובד אינו מעוניין להמשיך, חובת הדיווח לחברת כוח האדם ושינוי הרישום בדרכונו היא עליו. שנית, על פי חוק, זכאי העובד הזר בדמי פיצויים. תשלום דמי הפיצויים מחושב על פי שכר חודשי אחד על כל שנת עבודה. חשוב לציין, כי אי אפשר להחליף יותר מפעמיים בשנה עובד זר.

החלפת עובד זר – עלויות

לאחר הדיווח לחברת כוח האדם, אותה חברה מחויבת לטפל בכל נושא הרישום במוסדות הממשלתיים השונים. תוך שבעה ימים, החברה מחויבת לדווח למשרד הפנים. כמו כן, עליה לדווח למנהל האוכלוסין, רשות ההגירה ורישום בדרכונים. מחובתה להכין מכתב השמה חדש למשפחה.

מעבר לדמי ההתקשרות אשר המשפחה משלמת לחברה מידי חודש, על שירותים אלו החברה לא רשאית לגבות תוספת תשלום. מחובתה למצוא עובד מחליף עבור המשפחה ואינה רשאית לגבות דמי השמה נוספים על ההשמה של העובד החדש.

תשלומים נוספים אשר כן כרוכים בהחלפת עובד זר הם: אגרה בגובה של 285.49 שקלים, זוהי אגרה על העסקת עובד זר חדש. אגרה נוספת בגובה של 170 שקלים ניתנת למשרד הפנים, כאשר מבצעים הארכת ויזה לעובד הזר.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715471

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר