Home » קלנועית בבית אבות ובדיור מוגן – יתרונות ושימושים

קלנועית בבית אבות ובדיור מוגן – יתרונות ושימושים

יש שמסתכלים על קלנועית ורואים בה אמצעי תחבורה בלבד, קלנועית בבית אבות ובדיור מוגןויש אחרים, אשר מכירים בכך, שהקולנועית מציעה יותר מאשר רק אמצעי ניידות, היא בעצם מאפשרת לקשישים ובעלי מוגבלויות, לשמור ולהגן על הנכס היקר ביותר שלהם: חופש תנועה ועצמאות.

כפי שנהוג להאמין, מרבית המבוגרים אשר הגיעו לגיל הזהב, מתקשים להשלים עם העובדה כי יצטרכו להיות נטל על בני משפחה וחברים, והם מעדיפים להשיג מקסימום הזדמנויות ואפשרויות, באמצעותם הם יוכלו להתנהל בחיי היום יום שלהם, מבלי להסתמך על עזרת האחר. כך, היכולת של בני גיל הזהב, להתנייד באופן עצמאי ממקום אחד לאחר באמצעות קלנועית, הינה ממש מתנה עבורם.

למרות שנהוג לנסוע בקולנועיות בכבישים עירוניים (אגב, חשוב לציין, כי על פי החוק, אין לנהוג בכבישים אלא לצורך מעבר) או על גבי מדרכות, קשישים רבים משכילים להשתמש בקולנועיות גם לצורכי ניידות בבית האבות או במסגרת הדיור המוגן בהם הם מתגוררים.

במאמר זה, נבחן מהי קלנועית ואילו סוגי קולנועיות ישנן, נראה מהן היתרונות של שימוש בקולנועיות במסגרת בית אבות או דיור מוגן, ונתייחס לקריטריונים אליהם יש לשים לב בעת רכישת קלנועית לצורך שימוש בבית אבות או בדיור מוגן.

מהי קלנועית?

הקולנועית, הינה כלי רכב בעל שלושה או ארבעה גלגלים, באמצעותו ניתן להתנייד ממקום אחד למשנהו. הקולנועיות מיועדות לקשישים או אנשים בעלי מוגבלויות, אשר זקוקים לאמצעי תחבורה קל ונוח לשימוש. הקולנועיות אינן דורשות רישיון נהיגה, והן מיועדות לשימוש בשטחי מחייה שונים.

ישנם סוגים שונים של קולנועיות, החל מקולנועיות המיועדות לזוגות/בודדים, וכלה בקולנועיות מתקפלות או קולנועיות מסיביות. את הקולנועיות ניתן להשיג במגוון דגמים וצבעים. יש שכוללות סלי נשיאה, יש שכוללות משטח אחסנה ועוד. עלויות התפעול של הקולנועית אינן יקרות והן מתאימות לכל כיס, והשימוש בקולנועיות, נעשה לאחר הטענת המצבר שלהן בכל נקודת חשמל קרובה.

שימוש בקולנועית בתוך בית אבות או דיור מוגן

קשישים הבוחרים להתגורר בבית אבות או דיור מוגן, הם ברוב המקרים קשישים עצמאיים, אשר מסוגלים לתפקד בחיי היום יום שלהם באופן רגיל, אך למרות זאת, מתוכם, מרבית הקשישים היו שמחים לו יכלו להגיע ממקום אחד לאחר, תוך מספר דקות ובמאמץ מינימאלי. הקולנועית בהכרח עונה על הצורך הזה, והיא מאפשרת לקשישים ליהנות ממספר הזדמנויות, אשר אילולא הקולנועיות, הקושי לעשותן היה גדול יותר, לדוגמא:

  • באמצעות הקולנועית, יכולים הקשישים לנסוע בין יחידות המגורים בדיור המוגן. בדרך כלל, יחידות אלו נמצאות במרחק מה זה מזה, על מנת לשמור על פרטיות הקשישים.
  • הקולנועיות משמות את הקשישים גם לנסיעה מחדר יחידת המוגרים אל השירותים השונים הניתנים בבית האבות: חדר אוכל, ספא, לובי, ספריה ובריכה.
  • קשישים אשר זקוקים לשירותי כביסה, יכולים לשאת אותם באמצעות הקולנועית אל המכבסה, בצורה קלה ומהירה
  • הקולנועית מאפשרת לקשישים להציג לנכדיהם ולקרובי המשפחה שלהם את סביבת המגורים שלהם
  • במקרה חירום, מסייעת הקולנועית לקשישים להגיע למקום חפצם ללא קושי

יתרונות הקלנועית במסגרות הדיור השונות

למרות שניתן ואף נהוג להשתמש בקולנועיות לכל צורך שהוא, לשימוש בקולנועיות בבית אבות או דיור מוגן יש מספר יתרונות:

  • הקולנועית היא כלי רכב המסוגל לנסוע למרחקים קצרים בלבד, ובמהירות מוקבלת, מצב אידיאלי לנסיעה במסגרת דיור חוץ לקשישים
  • שימוש בקולנועית במסגרת בית אבות או דיור מוגן, מאפשרת לקשישים ליהנות מעצמאות מוגברת, תוך שהם נמצאים תחת השגחה מתמדת
  • קולנועיות דורשות הטענה אחת למספר שעות. דווקא באזור בית אבות או דיור מוגן, החשמל נגיש לקשישים בכל מקום
  • מרבית הקולנועיות הין קומפקטיות ונוחות לשימוש, וכך, באמצעותם ניתן לנסוע בין שבילי הסביבה בקלות

קניית קולנועית לשימוש בבית אבות או דיור מוגן

לפני שניגשים לרכוש קלנועית לשימוש שאינו עירוני, אלא שימוש בתוך מתחם כפרי או מתחם בנוי, יש להתייחס אל מספר קריטריונים חשובים:

  1. יש לבחור קולנועית קומפקטית או קולנועית מתקפלת אותה ניתן לאחסן בקלות בחדר המגורים של הקשיש
  2. חשוב כי לקולנועית תהיה יכולת תמרון גבוהה בין הדיירים האחרים ובין מבני המגורים
  3. מומלץ כי על גבי הקולנועית תהיינה מדבקות הזהרה במקרה של נסיעה בשעות הערב
  4. יש לרכוש קולנועית בעלת מערכת בלימה חזקה, מכיוון שהמפגש עם הולכי רגל בבתי אבות ובמסגרות דיור מוגן, הינו מוחשי ואפשרי יותר
  5. אם ישנם שטחים שאינן מרוצפים, יש לדאוג כי הקולנועית תוכל לנוע על גבי דשא, בוץ, חול וכדומה

לסיכום, הקולנועיות עושות את חייהן של הקשישים למהנים ונוחים הרבה יותר, ולו בגלל האפשרות הניתנת להם, לשמור על קשר רציף ואפקטיבי עם הסובבים אותם. בעולם הנוכחי, המהיר, קולנועית בהחלט יכולה ליצור את ההבדל בין אלו שיש להם קולנועית, ואלו שחסרים קלנועית ומרגישים כי אין הם יכולים להשתתף בכל הפעילויות הדורשות ניידות. כך, שבין אם מדובר בטיול בפארק, נסיעה מיחידת הדיור אל חדר האוכל או פשוט תמרון בין חדרי בית אבות, באמצעות הקולנועיות נוצרת תחושה של חופש, עצמאות ונוחות.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715471

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר