Home » בית אבות משולב

בית אבות משולב

בית אבות משולבגיל הזהב מאופיין בשינוי מהיר יחסית בשינוי התפקודי. קשישים עצמאיים עוברים פעמים רבות למצב סיעודי ונזקקים לסיוע רפואי צמוד. פתרונות הדיור הקיימים כיום כגון דיור מוגן או בית אבות סיעודי נותנים מענה רק למצב תפקודי אחד של הקשישים ולא מאפשרים מעבר פשוט ממעון למעון.

בשנים האחרונות התפתחו בתי האבות המשולבים אשר מאפשרים לקשישים במצבים שונים לגור באותו מעון אשר מספק לו מענה בהתאם למצבו התפקודי.

פתרונות דיור בגיל הזהב

באופן כללי קיימים שלושה סוגים של מעונות לאוכלוסיית גיל הזהב. דיור מוגן הינו אפשרות ראשונה אשר מתאימה לקשישים עצמאיים המסוגלים לנהל שגרת יום עצמאית. פתרון הדיור המוגן מעניק אפשרות לחיי חברה עם בני גיל הזהב ולתוכניות ופעילויות חברתיות כחלק משגרת היום במעון. מעונות הדיור המוגן הינם פרטיים ברובם.

האפשרות השנייה הינה בית אבות. מסגרת זו מאפשרת גם היא לקשישים עצמאיים או בעלי צורך בסיוע ותמיכה (אך לא סיעוד) לנהל שגרת חיים תומכת, בפיקוח רפואי אשר כוללת פעילות חברתית עם בני גילם. בתי האבות נמצאים בפיקוח של משרד הרווחה וקיימות זכאויות לסבסוד המגורים בהם.

אפשרות שלישית הינה בית אבות סיעודי. בבתי אבות מסוג זה משתכנים קשישים אשר זקוקים לסיעוד ותמיכה מקיפה 24 שעות ביממה. מעונות אלה מעניקים ליווי רפואי צמוד לדיירים.

בתי האבות המשולבים מהווים מעון אחד אשר נותן את פתרון הדיור לכלל המצבים התפקודיים בהם נמצא הקשיש. בבית האבות המשולב יכול קשיש לעבור ממצב עצמאי, בו הוא מנהל שגרת יום מלאה ביכולותיו למצב נתמך או סיעודי בו יהיה זכאי לטיפול רפואי מלא מבלי להחליף מעון אלא רק לעבור בין המחלקות השונות במעון.

בית אבות משולב – יתרונות

היתרונות של בית אבות משולב הינן בעיקר היכולת לתת לבן משפחה אהוב תחושה של בית ולהפחית ככל האפשר את המעבר ממעון למעון. שינוי הסביבה וההסתגלות למקום חדש מורכבת בכל גיל ומתעצמת בגיל מבוגר. ההכרות עם צוות בית האבות המשולב ועם הדיירים השונים מקלים על המעבר בין מחלקות ומשאירים את החוויה של בית גם כאשר משנה הקשיש מצב תפקודי.

יתרון נוסף ומשמעותי הוא היתכנות למגורים של שני בני זוג אשר נמצאים במצב תפקודי שונה באותו מעון.

כלל בתי האבות המשולבים נמצאים בפיקוח גורמים שונים בהתאם למחלקות השונות בהם. המחלקה המטפלת בקשישים עצמאיים נמצאת בפיקוח משרד הרווחה (בדומה לפיקוח על בתי האבות העצמאיים). המחלקות המטפלות בקשישים סיעודיים וקשישים תשושי נפש נמצאים בפיקוח משרד הבריאות.

בתי האבות המשולבים קיימים בכל רחבי הארץ. רובם הוקמו בתמיכת משרד הבריאות, משרד הרווחה וג'וינט ישראל ובהם משתכנים כיום למעלה מ-3500 דיירים מצפת ועד דימונה.

שירותים הניתנים בבית אבות משולב

במסגרת הדיור בבית האבות המשולב זוכים הדיירים לשירותי בישול וכביסה, ונהנים משירות רפואי צמוד 24 שעות ביממה. פעילות תרבותית וחברתית מתקיימת בבתי האבות המשולבים מדי יום ומאפשרת לדיירים לקיים חיי חברה במקום מגוריהם. המחלקות השונות מעניקות את הטיפול הרפואי הדרוש לכל אחד מהקשישים בהתאם לצרכיו. הצוות הרפואי צמוד לדיירי הבית ועוקב אחר השינויים התפקודיים שלהם ומתאים את הטיפול בהתאם לתפקוד האישי.

בכל בית אבות משולב קיימים שטחים ציבוריים רבים אשר מאפשרים ביקורים של בני משפחה וחברים לדיירי הבית. חשוב לבחור בית בסביבה המתאימה הן לביקורי המשפחה והן לצורכי הדייר (סביבה עירונית מול סביבה כפרית לדוגמא). ניתן לקבל מימון לדיור בבית אבות משולב על ידי פניה למשרד הרווחה או הבריאות. הזכאות נקבעת על פי מצבו התפקודי של הקשיש.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715471

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר