Home » נופשון לקשישים סיעודיים

נופשון לקשישים סיעודיים

נופשון לקשישים סיעודייםאנשים מבוגרים שנמצאים בגיל השלישי לרוב מקבלים סיוע אשר מטרתו להקל על התנהלותם היומיומית. בדרך כלל, קשישים השוהים בביתם מטופלים בהתאם למצבם על ידי בני משפחה או מטפלת סיעודית, אך במקרים מסוימים, על פי צרכי המטפלים או הקשיש ניתן להחליף את הטיפול הביתי בשהות זמנית בנופשון.

נופשון

הנופשון הינו מסגרת המיועדת לבני הגיל השלישי ומספקת פעילויות חברתיות, חוגים, ארוחות, פיזיותרפיה, טיפול סיעודי והשגחה של 24 שעות. השהות בנופשון הינה זמנית ונמשכת עד חודש ימים. מידת הטיפול וההשגחה תלויים בסוג המחלקה אליה שייך הקשיש כאשר ההתאמה נקבעת על פי מצבו התפקודי.

הנופשון מהווה פיתרון עבור קשישים אשר מטפליהם אינם זמינים לפרק זמן מוגבל, כתחנת מעבר המשמשת בין אשפוז בבית החולים לבין השיבה הביתה ולעיתים, כשלב ביניים לפני המעבר אל בית אבות, במטרה לבחון את יכולת ההסתגלות של הקשיש למצב החדש. נופשונים מיועדים אף לקשישים עצמאים ותשושים אשר רוצים לנוח משגרת חייהם וליהנות מהוואי חברתי וטיפול מסור.

סוגי נופשונים

הנופשונים נבדלים במידת היוקרה, רמת הטיפול ובסוגי המחלקות הקיימות בהם. ישנם נופשונים לקשישים עצמאים, תשושים, סיעודיים וקשישים תשושי נפש. נופשונים מסוימים תחומים במחלקה נפרדת בבית אבות סיעודי או בבית דיור מוגן אך לעיתים, קיימת אפשרות של שהות בתנאי נופשון במחלקה רגילה של בית אבות. קיימים נופשונים ציבוריים הממומנים באופן חלקי על ידי משרדי הרווחה ומשרד הבריאות ונופשונים פרטיים הממומנים באופן פרטי.

נופשונים פרטיים

הנופשונים הפרטיים נמצאים בבתי אבות, בתי דיור תומך ובדיור המוגן. הקליטה לנופשון מתואמת עם הנהלת המקום כאשר הצוות הרפואי בודק את דוח התפקוד של הקשיש ובמידת הצורך, אף נקבע ביקור בית לשם היכרות. מחיר הנופשון נקבע על פי מידת היוקרה של המקום וכן על פי סוג המחלקה. ככל שהמקום יוקרתי יותר וככל שהקשיש זקוק למחלקה תומכת יותר, מחיר הנופשון יהיה גבוה יותר.

לרוב, העלות לחודש מלא קרובה למחיר הנגבה מדיירי המקום הקבועים, אולם ככל שמספר ימי השהות קטן, עולה מחיר השהות היומית. מקומות מסוימים אף גובים פיקדון אשר מוחזר באופן מלא או חלקי, בתום ימי השהות. במקרים בהם השהות בנופשון הפרטי הינה לצורך החלמה לאחר אשפוז, על פי חוק משרד הבריאות, ניתן לקבל החזר כספי על חמישה ימי שהות ובמקרים מסוימים, אף ניתן לקבל החזרים מתוכניות הביטוח.

נופשונים ציבוריים

הנופשונים הציבוריים מספקים תנאים דומים לנופשונים הפרטיים אף שרובם צנועים מהנופשונים בדיורים המוגנים ובתי האבות היוקרתיים. הזכאים לנופשון הציבורי הינם קשישים סיעודיים, תשושי נפש ותשושים לאחר אשפוז, אירוע אקוטי או משבר הגורם לירידה חדה בתפקוד.

על מנת להיקלט לנופשון הציבורי יש לפנות אל עובדת סוציאלית אזורית, לשכת הרווחה או אל לשכת הבריאות. בבקשה זו יש להעביר אישורים על מצבו הבריאותי והתפקודי של הקשיש, דוח סוציאלי המתאר את הסיבה לבקשה ואת הטיפול אותו מקבל הקשיש בביתו. בנוסף יש לציין את שם המטפל אשר ילווה את הקשיש בתהליכי קליטתו ושחרורו. התשובה על הזכאות לנופשון ניתנת כעבור שבועיים כשגובה ההשתתפות העצמית נקבעת על פי הכנסות הקשיש ומשפחתו.

אם כן, ניתן לראות כי השהייה בנופשון מספקת מנוחה למשפחה, זמן להתארגנות, תנאי החלמה אופטימאליים ומענה טיפולי למקרים בהם המטפל הקבוע יוצא לחופשה. למרות זאת, במידה ומצבו  הבריאותי והקוגניטיבי של הקשיש מאפשר, חשוב לקחת בחשבון את נכונותו למעבר. כמו כן, על בני המשפחה להיות ערניים לגבי מצב רוחו של הקשיש עקב מעבר זה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715471

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר